تیراندازی در آلاباما آمریکا | ۳ نفر کشته و ۱۲ تَن زخمی شدند شهادت ۵۰۰ تن از پزشکان و نیروهای بهداشتی و درمانی در غزه حمله راکتی از غزه به شهر اشغالی سدیروت معاون جدید پارلمانی رئیسی کیست؟ خانواده های اسرای صهیونیست خیابان منتهی به وزارت جنگ را بستند قسام: خانه بمب‌گذاری‌شده را به روی نظامیان فراری دشمن منفجر کردیم پایان کار حسینی در معاونت پارلمانی ریاست جمهوری تاکید رئیس جمهور بر لزوم اطمینان مدیران از رعایت کرامت انسانی امیرعبداللهیان: از گفتگو‌های ایران-عربی عبور کرده‌ایم حمله حزب‌الله با موشک‌های سنگین جدید خود به سرزمین‌های اشغالی (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) «سیدحسن نصرالله» دوشنبه سخنرانی می‌کند (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بلینکن: اسرائیل برنامه معتبر برای دفاع از غیرنظامیان ندارد قسام در ۲ مرحله «سدیروت» را موشک‌باران کرد (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتقاد بولتون از تهدید بایدن مبنی بر توقف ارسال سلاح به اسرائیل واکنش شدید حماس به اظهارات بایدن سردار رادان: دشمن دو بال غیرت و حیا در جامعه را هدف قرار داده است «طرح صیانت» به دستور کار مجلس بازگشت تکذیب ادعا‌های مطرح شده در مورد بازداشت زیباکلام در مسیر نمایشگاه کتاب تخلیه ۲ بیمارستان در دهلی‌نو پس از تهدید بمب‌گذاری
سرخط خبرها

آمریکا ارسال بالن جاسوسی به چین را رد کرد

  • کد خبر: ۱۵۰۱۶۷
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷
آمریکا ارسال بالن جاسوسی به چین را رد کرد
هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهارنظر سخنگوی وزارت خارجه چین درباره پرواز بالن‌های جاسوسی آمریکا بر فراز چین را رد کرد.

به  گزارش شهرآرانیوز، اظهارات «وانگ ون‌بین» سخنگوی وزارت خارجه چین درباره ارسال‌ بالن‌های جاسوسی آمریکا به این کشور آسیایی، واکنش جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید را در پی داشت.

در شرایطی که تنش‌های واشنگتن و پکن بر سر بالن و «اشیاء پرنده» همچنان خبرساز است، مقام ارشد کاخ سفید اظهارات مسئول بلندپایه چین درباره بالن‌های جاسوسی آمریکا را «نادرست» خواند.

سخنگوی وزارت خارچه چین روز دوشنبه (امروز) در نشست خبری ضمن رد ادعاهای اخیر واشنگتن درباره ارسال بالن جاسوسی چین به حریم هوایی آمریکا اعلام کرد که واشنگتن طی یک سال اخیر بیش از ۱۰ بالن جاسوسی به چین فرستاده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید به این اظهارنظر مقام پکن واکنشن نشان داد و آن را تکذیب کرد.

کربی که در مصاحبه با شبکه آمریکایی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوال مجری درباره این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: «نادرست است. (آمریکا) در حال انجام این کار نیست، این موضوع قطعا نادرست است».

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید افزود: «ما در حال به پرواز درآوردن بالن‌ها بر (فراز حریم هوایی) چین نیستیم».

این اظهارنظر مقام ارشد آمریکایی، اولین واکنش مسئولان واشنگتن به سخنان سخنگوی وزارت خارجه چین درباره ارسال ۱۰ بالن جاسوسی طی یک سال اخیر بوده است.

طی هشت روز اخیر و به دنبال سرنگون کردن بالن چینی توسط جنگنده آمریکایی، ارسال این بالن‌ که واشنگتن آنها را «جاسوسی» و پکن آن را «هواشناسی» خوانده است، تنش تازه‌ای در روابط دو کشور ایجاد کرده است.

تنش‌های واشنگتن و پکن وقتی شدیدتر شد که که به دنبال فرمان جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا به ارتش، آمریکایی‌ها بالن چینی را ساقط کردند و طی روزهای اخیر چهار شیء پرنده ناشناس بر فراز آمریکا و کانادا سرنگون شده و همزمان اتهام‎‌زنی‌های زیادی به چین وارد شده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->